onsdag 6 april 2016

Konsultationen + Testbilder!

Citadellkliniken, Landskrona

Vilken dag det har varit! Blir ett lite längre inlägg den här gången, men det tycker jag är helt ok när det gäller en ganska avgörande milsten i processen. :)

Längtade efter att bli upphämtad idag och bara få åka iväg till kliniken, att äntligen få gå igenom allt, ställa sina frågor och inte minst träffa Tuve och känna av om allt känns rätt.


Vilket det absolut gjorde.
Vi kom fram i god tid, blev så glad när jag såg byggnaden. 
Det låg precis så fint som man sett på bilderna, alldeles vid vattnet och det gamla Citadellet på andra sidan vallgraven.
Kom in, anmälde mig i receptionen och fick vänta en liten stund innan jag blev hämtad av en sjuksyster. Jag skojar inte när jag säger att jag nog aldrig träffat en trevligare sjukvårdare!
Man kände sig otroligt välkommen, lite som hemma och de få nerver som börjat bubbla upp la sig direkt igen.

Vi pratade, gick igenom lite uppgifter och sen fick jag gå tillbaks till mamma och Tanja i väntrummet. De hade kaffe, cola och bubbelvatten om man ville ha, gratis~
Allt var väldigt rent och snyggt utan att kännas för pedantiskt.

Snart kom Tuve och ropade upp mitt namn, vi gick in till hans kontor och gick igenom det vesentliga; om jag tar några mediciner, om jag har några sjukdomar eller allergier och liknande. 
Det blev även lite prat om vad jag ville uppnå med operationen innan han bad mig klä av mig på överkroppen så han kunde bedömma min situation.
Han höll med om det jag menade; de är olika och har inte den där fina runda formen.
Han mätte brösten med några 'skålar' och rent massmässigt var skillnaden mycket större än vad jag trott. Vilket både var en lättnad; en bekräftelse på att man inte bara varit lite petig/inbillat sig men sen var det även lite tråkigt att höra att det var 'så illa'.

Vi bestämde att en förstoring med lika stora implantat + ett bröstlyft där man korrigerar osymmetrin genom att främst ta bort vävnad från mitt högra bröst.
Detta görs med ett såkallat ankarsnitt så implantaten kommer läggas in i vecken under brösten. Kommer få ärr mellan vårtgården och vecket också, själva stommen på 'ankaret' men med deras skicklighet kommer de inte synas så mycket. Detta var något jag antagit sedan tidigare. Dessutom bryr jag mig faktiskt minst om hur ärren kommer se ut, så länge brösten blir fina och man slipper komplikationer. :)

Jag fick testa en mjuk men ganska tajt BH (och en väldigt tajt tshirt, haha) med olika stora inlägg i bara för att få en bild av storleken; alltså inte den färdiga formen. Det kändes riktigt bra, såklart lite stort först men man får tänka på att de 'landar' lite och ligger närmre kroppen när de hålls fast av den och inte bara tunt tyg.

Här är lite bilder, som sagt så är detta mest ett storlekstest. De kommer vara mer lyfta och eftersom implantaten i BHn är olika stora blir formen lite knasig. Men i alla fall! :D

Vi tog lite fler mått och gick igenom vilken typ av implantat jag ville ha.
De få frågor jag hade fick jag väldigt bra svar på och jag är supernöjd med Tuves bemötande, kände mig totalt trygg med honom så har absolut gjort ett bra val.
Efter konsultationen fick jag prata med sjuksystern igen (Kerstin Davidsson) och bokade in ett datum för operationen, wooooo YEAH!

Sammanfattning:
- Förstoring med 550cc Motiva Matrix Plus i båda brösten, bakom muskeln via bröstvecket
- Ankarlyft med korrigering av osymmetri
- 5e september 2016
- Känsla efter konsultationen: Helt rätt! :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar