fredag 4 mars 2016

Vad ska mamma säga?!

Jag och lillsyrran
Medan jag ivrigt väntar på svar från kliniken tänkte jag skriva lite om det här med andras åsikter. Förstår att det kan kännas knasigt och oväntat för alla i min närhet.
Vill också bara säga; om ni har några frågor eller funderingar, bara hör av er! :)

Familjen
Jag har ett flertal gånger sagt till min mor att detta är något jag kommer göra i framtiden, vilket hon tagit mer och mer på allvar de senaste åren då hon också sett hur jag alltid går med sportbh:ar, hört hur jag ojjat mig över brösten/vanliga bh:ar och allmänt pratat kring operationen.
Det känns skönt men vi får se vad hon säger när det verkligen blir dags. Hon kommer nog mest vara orolig för själva narkosen och för mitt välmående.
Pappa verkar också vara med på noterna och stöttar mig och mitt beslut, mina närmsta släktingar också.
Jag är ganska säker på att min syster också kommer finnas där för mig genom det hela, precis som min pojkvän som kommer följa med när det är dags.

Vänner

Redan nu- och många gånger innan, har man fått höra 'ah men du är ju fin som du är' och 'du vet att du är hella fine oavsett'. Det värmer såklart. Det är fint att höra att andra tycker det och det är inte som att jag har värsta ångesten över min kropp i övrigt, även om det alltid finns lite att tona till. I
bland kan jag också tycka brösten är lite småfina.
Men nu var det ju inte bara för utseendet jag ska operera mig. Skulle säga att det är 50/50 estetiskt/praktiskt.
Man har som sagt lärt sig att inte må sämst varje gång man har med brösten att göra. :)
Det är jätteskönt att få höra från så många av mina vänner att de tycker jag ska köra på, göra vad som känns bäst för mig osv. <3

Offentligt?
Vissa frågar varför jag lägger ut mig offentligt på det här viset. 'Är det inte personligt/privat?'
Jo, det kan det väl vara men jag tycker det är skönt att kunna skriva om detta. Inte bara för min egen skull utan för att jag själv fått så mycket hjälp, insikt och inspiration av andra som gjort liknande bloggar. Att kunna göra detsamma för någon annan är ju skitbra. :D
Sen tycker jag det är viktigt att avsexualisera det hela, bröst som bröst osv.
'Jamen, du fattar väl att 90% av de som kollar det du lägger ut kommer vara kåta killar??'
Må så vara, det är inte för deras skull jag gör det här men om det kan skänka dem lite glädje så är det väl bra, haha!

Sen har vi ju det här med cosplay!
En hobby jag pysslar med som främst går ut på att skapa dräkter för att efterlikna karaktärer ur fiktion, ibland även riktiga personer, för att sedan ha kul med likasinnade, spela lite teater, tävla och många andra roligheter.
Detta är något som kom på tal då en vän frågade mig om jag gör detta för att kunna cosplaya brudar med stora tuttar, mer eller mindre.
Alltså, jag förstår att man kanske rakar ögonbrynen för en hobby, färgar håret osv. men en operation som kostar flera tusen?? Nä, någon måtta får det vara.
Jag är snarare fundersam hur det ska gå för mig eftersom jag oftast gestaltar män.
Blir ju lite svårare att gömma sin bröst framöver, haha! Det får det vara värt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar